Friday, August 26, 2016

Őszi tárlat a civis városban

Szeptember 4-én az őszi kultúrális szezon első kiállítására hívok minden érdeklődőt, mely esemény több szempontból is különleges nekem... A vendéglátóm ezúttal a civis város Debrecen, ahol középiskolás éveim, tehát életem egyik meghatározó szakasza zajlott. Így remélem sok rokonnal, baráttal és ismerőssel is találkozom majd az első "hazai" kiállításom megnyitóján.


 A város melletti Téglásra tízéves gyermekként költöztünk és itt, az általános iskola rajzszakkörében kezdődött a találkozásom a batikkal.  Első batikképeim - melyek több diákpályázatot is megnyertek - itt készültek, de belekóstoltam a tűzzománc, a linómetszés, a pasztell és többféle kézműves technikába is. S bár a debreceni gimnáziumi évek alatt nem nagyon volt lehetőségem a képzőművészettel foglalkozni, de felnőttként pont ezekhez az ifjúkori gyökerekhez nyúltam vissza, amikor komolyan foglalkozni kezdtem az indonéz batiktechnikával.


Ezért meghatódva fogadtam el a Debreceni Egyetem kultúrális irodájának felkérését, hogy saját galériájukban mutatkozzak be festményeimmel. A Dote Elméleti Galéria élénk művészeti életet működtet, rendszeres bemutatkozást biztosítv fiatal művészeknek. Ráadásul a csodás Nagyerdőben található, mely önmagában is megér egy kirándulást. Ezért arra gondoltam, hogy a természeti ihletésű batikjaimból is viszek néhányat ebbe a szép környezetbe.





Emellett az Maja  kollekciómból is válogattam a kiállításra, melyet Juha Richárd szobrászművész nyit meg.

A megnyitót Szabó Krisztián gitárművész kíséri játékával, hisz tudjátok, hogy az én megnyitóim sosem unalmasak, egysíkúak! Hallgassatok bele zenéjébe saját oldalán, vagy a youtubeon: https://www.youtube.com/watch?v=ioq2DICI6_c&feature=youtu.be 
Tehát mihelyt kipihentétek a nyár utolsó kultúrális-gasztronómiai programját és leöblítettétek a batikolt sajttortám ízét, irány Debrecen, az egyik legszebb történelmi városunk, a bűvös Nagyerdő és benne az egyetemi Galéria... Várok mindenkit szeretettel és köszönöm, ha megosztjátok a tárlat meghívóját!



Látogassátok rendszeresen a galéria face közösségét is, hogy ne maradjatok le a következő hírekről sem!

No comments:

Post a Comment