Tuesday, December 22, 2015

Duplán ünnep a karácsony minálunk...

"Karácsonyra kalácsot is sütnek, nincsen ennél izgalmasabb ünnep! 
Ajándékot én is készítettem, amíg készült, majdnem tündér lettem..."

Egyik "gyermekem"(állandó kis tanítványom) rajzával kívánok minden kedves barátunknak, olvasónknak és galéria látogatónknak Boldog, Békés Ünnepeket! Kívánom, hogy töltsétek családi körben az év legszebb napjait és várjanak rátok a fa alatt olyan szeretettel készült ajándékok, amelyekkel évről évre engem is meglepnek gyermekeim... Mert nálunk a saját készítésű meglepetések a legigazibbak, így a gyerekek rajzai, batikképei, vagy tűzzománcai, mellett gyakran mi, felnőttek is időt szakítunk a titkos decemberi kézműveskedésre.

 Idén csodaszép kerámiákat készítettünk egymásnak, melyek épp időben égtek ki barátaink, a Manóműhely kemencéjében és landolnak a többi ajándék közé. Megszokott rituálé még a mézeskalács sütés is, mely sütemények fenyődíszek és ajándékok is lesznek egyben.



Idén gyermekeim a főzőtanfolyamon szerzett tudásukat is kamatoztatják: karácsonyi csemegékkel látják el a családtagokat, sőt az ünnepi desszertet is ők szervírozzák.. A hagyományos ételek mellett én is szeretem olyan egzotikus ízekkel meglepni a családot - pl. braziliai, thaiföldi, indonéz ételek - amit utazásaink során ízleltünk és tanultunk. Szenteste négyen, szűk körben ünnepelünk, majd következnek a rokonlátogatós és vendégvárós napok, ahol remélhetőleg az összes közeli-távoli családtagot magunkhoz ölelhetjük. Ilyenkor szüleinkkel, testvéreinkkel újra átéljük saját gyerekkorunk karácsonyait...


 Bár a mi gyerekeink már kamaszodnak, a karácsonyfa méretéből nem engednek. Ezért idén is szép nagy fenyőt állítunk a nappaliba, s hogy frissítsek kicsit a díszek összhangján, idén is vásároltam pár új díszt a régebbiek mellé. A tavalyi fehér-arany hangulatból idén kék-fehér tónusra váltunk, így egyes díszek a galéria kirakatába vándoroltak dekorációként... 



Mivel a saját születésnapom is december 24-ére esik, nekem duplán számít az év legszebb napja, mintha a karácsonyfa gyertyái értem is égnének... Az ilyenkor szokásos visszatekintésben örömmel gondolok az egész évben átélt élményeimre. Mindezt majd a következő posztban osztok meg Veletek,  kedves olvasóim, akik szintén nagy örömet szereztek azzal, hogy igazi közösségként követitek a galéria történéseit!
A másik idei legszebb ajándékom Édesanyám első batikfestménye, melyet a decemberi workshop alkalmával készített nagy türelemmel és odaadással. Hasonlóan szépséges, nagy szeretettel készült ajándékokat kívánok Mindnyájatoknak! 


 Aki az ünnepek alatt betérne a galériába és a számozott nyomatokból szívesen válogatna, üzenjen nekem a facebookon keresztül, hogy igény szerint, egyeztetett időpontban tudjam fogadni személyesen.
 





 

No comments:

Post a Comment