Saturday, September 5, 2015

Jelentés a műhelyből

Az alkotónak kell egy HELY....ami szerencsés esetben maga a mű-HELY, ahol kreativitása kiteljesül és ahol a zavartalan magány inspiráló nyugalommá alakul. Majd ebben az ihletett csendben, kedvenc tárgyai, eszközei, színei társaságában elkezdi megszállni a művészt a gondolat...mely órák, napok, vagy akár hosszú hetek múlva mű-ALKOTÁS formájában hagyja el ezt a kreatív fészket...
Így vagyok én is a saját műhelyemmel, mely korábban családi házunk egyik dolgozószobája volt, aminek az előszobából nyílt az ajtaja.

                          


Az átalakítás során azt szerettem volna, hogy ne az épületből  csatlakozzon, hanem ki kelljen mennem a házból és kinntről belépni a műhelybe! Pszichésen segít, hogy térben és gondolatban is elhagyom a családanya szerepet és ilyenkor csakis festőnő vagyok!  Akit beengedek a házunkba azok többségét beengedem a műhelyembe is, azt azonban nem szeretem ha valaki úgy megy be hogy nem vagyok ott. Kivéve a kutya és a cicák, akik szabadon jöhetnek ki-be.



Talán egyetlen hátránya, hogy Észak-Nyugati tájolású és lehetne több fény, de ez sem gond! Ha jó az idő kimegyek festeni az előkertbe és ott is szárítom a batikokat. Hogy mikor festek, abban nincs rendszer, mert ha elkezdek egy képet akkor szinte minden nap visszatérek a műhelybe, a folyamat végéig. De vannak idők, amikor a külvilág élményeivel töltődöm, hogy újult erővel kezdhessek az alkotó munkához. 



A műhely nekem, csend, nyugalom, béke, egyedüllét!! Munka közben relaxálok és valósággal feltöltődöm! Nagyon szeretek a műhelyben lenni, szeretem a hangulatát, a sok-sok személyes tárgyat, emléket, amiket elhelyeztem itt.. Nagyszülői hagyaték- képkeretek, képeslapok egy kedvelt művészről (Frida Kahlóról), utazásaimról hazacipelt kosarak, ajándékba kapott írókák, ecsetek...







No és természetesen a különböző üvegcsékben várakozó festékek, festékporok, melyek pazar árnyalatai már önmagukban is megmozgatják fantáziámat... 




Az eklektikus bútorok az egzotikus Aurából és Goa lakberendezésből jöttek, származási helyük a távoli Bali, Indonézia, India. Talán azért is különleges a kisugárzásuk számomra, mert jártunk e vidékeken. Vannak hazai antikvitásból vásárolt darabok is, pl. a kanapé aminek a huzatát KA-ból vettem 10 éve és golgotavirágok burjánzanak rajta, melyek megihlettek. Így azóta már festettem is golgotavirágokat (dél-amerika) és kaptam is egyet férjemtől, Zsigától.



A virágai csak egy napig nyílnak de gyönyörűek!! Kívánom, hogy nézzetek körül saját házatok táján és akár egy szoba sarkában is, de alakítsatok ki pihenésre, alkotásra alkalmas HELYet...egy szép virág, vagy egy jól elhelyezett batikkép is elég lehet hozzá...

No comments:

Post a Comment