Sunday, April 3, 2016

Inspiráló vakáció

Az elmúlt hetekben inspiráló családi utazásban volt részünk, mely már nagyon ráfért a famíliámra. Munkahelyi gondok, sűrű határidők, iskolai felvételik, izgalmas kiállítások sorakoztak mögöttünk az utóbbi évben, amit most megpróbáltunk kipihenni kamasz gyerekeinkkel, (akikkel ki tudja még meddig lesz módunk a közös utazásokhoz)... Így némi tervezgetés, útirány- és szállásfoglalás után február utolsó napjaiban, a virányosi Indonéz napi kiállításom másnapján felszedtük a horgonyt és meg sem álltunk Thaiföldig.

Első állomásunk Ko Samui volt, a Thai-öböl Samui-szigeteinek egyike. A szigetcsoport Szuratthani közelében fekszik, és mintegy 80 szigetből áll, amelyek közül a legnagyobb Ko Samui. Fő vonzerejét a kókuszpálmás homokos tengerpartjainak köszönheti, többek között ezért is igazi túrista-paradicsom! Mi is egy tengerparti kis magánházban laktunk, melyet a helyi airbnb rendszeren keresztül találtunk és így egy francia család életterébe csöppentünk be, kedves nemzetközi szomszédokkal körbevéve. Némi átállás után közös meditálások, jógaórák, labdázások, olvasás, közös kirándulások, piac látogatások és főzések tarkították napjainkat, miközben élveztük a tiszta meleg tengert és a 3o fokos páradús levegőt. A szigeten találkoztunk húsz éve itt élő magyar mérnök barátunkkal, Kékkővel,  aki komoly helyismerettel rendelkezik és pár éve megírta és kiadta a thai-magyar szótárt! Örültünk egymásnak!!

A napközbeni lazulás után párszor  a közeli városka fesztiválján élénkültünk fel, miközben helyi árusok és éttermek finomságait kóstoltuk végig. Kedvenceink a pirított tésztás-zöldséges Phad Thai , Chicken Satay, Tom Yam Goong(garnélás, chillis , zölzdséges leves), melyek elkészítését már mi magunk is profi módon elsajátítjuk. A kikapcsolódás mellett a sziget élővilága, a természet színei, a helyi lakosok kultúrája is megihletett minket, mely élmények várhatóan Zsiga újabb meséiben és az én batikképeimen élik tovább történetüket.... A következő poszt az utazásunk folytatásáról - Bangkokról és Ayutthayaról - szól majd, s ha követni szeretnéd, várlak a galéria facebook közösségében. Legközelebbi személyes találkozásunk pedig az április 7-i kiállításom lesz, melyre szeretettel várok mindenkit az Újlipótvárosi klub-galériában. Gyertek!